Prelegenci

 

Tutaj coś więcej o naszych prelegentach i ich wystąpieniach:

MARTA PIERNIKOWSKA-HEWELT 

Studiowała pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Gdańskimmarta piernikowska

oraz „International Education” na Stockholm University.

Z organizacją „TOC dla edukacji” jest związana od ponad 10 lat,

 szkolenie trenerskie ukończyła w USA, w 2007 roku.

Współorganizowała XI Międzynarodową Konferencję

TOC dla Edukacji, która odbyła się w Polsce, tłumaczyła

szkolenia i materiały szkoleniowe dla uczestników kursów

i szkoleń TOC w Polsce. W centrum jej zainteresowania jest

wykorzystanie narzędzi TOC we wspieraniu komunikacji

dzieci z niepełnosprawnością, trudnościami edukacyjnymi

i emocjonalnymi oraz w ramach prowadzonego treningu emocjonalnego.

Wyniki swej pracy prezentowała, m.in. podczas ‘XV Międzynarodowej

 Konferencji TOC for Education’ na Florydzie  w 2017 r.,

oraz podczas ‘XV Międzynarodowej Konferencji TOC

International Certification Organization’ w Berlinie, również

w 2017 r.  Ponadto, narzędzia TOC wykorzystuje w ramach programu

mediacji rówieśniczych i tutoringu szkolnego.

 

Temat prelekcji:

Wspieranie i rozwijanie komunikacji u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, za pomocą narzędzi TOC.

 

MAGDALENA BREWCZYŃSKA 

Trenerka z 15-letnim doświadczeniem prowadzenia     magdalena brewczynska

szkoleń i doradztwa w edukacji. Specjalizuje się w obszarach

związanych z rozwijaniem kompetencji informatycznych,

cyfrowych i medialnych, wykorzystaniu nowoczesnych

technologii w procesie nauczania-uczenia się;

nauczaniu przez eksperymentowanie i doświadczanie. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów,

nauczycieli i innych pracowników oświaty.

Autorka artykułów w czasopismach branżowych, poradników dla nauczycieli, scenariuszy projektów i licznych materiałów szkoleniowych.

W walizce doświadczeń posiada m. in.:

  • Pełnienie roli moderatora, mentora i trenera w programie „Aktywna edukacja”;”Nauczycielska Akademia Internetowa”,
  • Prowadzenie regionalnych, wojewódzkich i ogólnopolskich szkoleń dla nauczycieli z m.in. następujących tematów: „Tablica interaktywna jako produkt z katalogu systemów interaktywnych multimediów”; „Internet i multimedia w szkole”; „Platforma zdalnego nauczania Moodle”; „Mobilna edukacja”; „Zarządzanie e-szkołą”; „Kodowanie w szkole”.
  • Pełnienie roli eksperta i prowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania TIK w szkole.
  • 7 lat doświadczenia jako trenerka.

Temat prelekcji:

Programowanie i TOC mają więcej wspólnego niż nam się wydaje.

 

ALICJA GUŁA 

Nauczyciel wychowania przedszkolnego,Alicja Guła

wieloletni konsultant w Warmińsko-Mazurskim

Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu,

gdzie na co dzień zajmuje się organizacją i prowadzeniem

konferencji, wykładów, warsztatów dla nauczycieli.

Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.

Współautorka  pierwszego na świecie pakietu

edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji

Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci wyd.

przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku na

Międzynarodowej Konferencja 14th TOCfE International Conference w  Baltimore (USA),

Od sześciu lat corocznie współorganizuje Ogólnopolską Konferencję UCZYMY MYŚLENIA.

 

AGATA URBAŃSKA 

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta, a.urbasnka

wieloletni konsultant w Warmińsko-Mazurskim

Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu,

gdzie na co dzień zajmuje się organizacją i prowadzeniem

konferencji, wykładów, warsztatów dla nauczycieli.

Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.

Współautorka  pierwszego na świecie pakietu

edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji

Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci

wyd. przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku na Międzynarodowej

Konferencja 14th TOCfE International Conference w  Baltimore (USA),

Od sześciu lat corocznie współorganizuje Ogólnopolską Konferencję UCZYMY MYŚLENIA.

 

KAROLINA WITKOWSKA 

Wieloletni nauczyciel wczesnej edukacji,Karolina Witkowska

praktyk i innowator. Propagatorka narzędzi TOC

poprzez kursy, warsztaty, lekcje otwarte dla nauczyciel.

Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.

Współautorka  pierwszego na świecie pakietu

edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji

Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci

wyd. przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku

na Międzynarodowej Konferencja 14th TOCfE International

Conference w  Baltimore (USA).

Pani Alicja Guła, Agata Urbańska i Karolina Witkowska wspólnie zaprezentują nam prelekcje, po tytułem:

Kuferek Tajemnic po latach, czyli to samo inaczej.

  1. Ponowne wykorzystanie pakietu Kuferek Tajemnic z uczniami klasy trzeciej, którzy poznali narzędzia TOC i KT w klasie pierwszej. Ciekawe obserwacje i wnioski. Nowe spojrzenie na problem oczami dziecka o dwa lata starszego. Porównanie własnej analizy problemów i własnych rozwiązań sprzed lat z aktualnymi. Wyraźne dostrzeżenie progresu jako bezcennego sposobu budowania poczucia własnej wartości i wiary w siebie.
  2. Kuferek Tajemnic jako inspiracja do nowych pomysłów i różnorodnych kreatywnych działań – Outside the Chest of Secrets.

 

DOROTA KAMIŃSKA 

      Pedagog, neurologopeda w Poradnikaminska-mniejsze

Psychologiczno-Pedagogicznej w Ciechanowie. Nauczyciel

Akademicki, członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,

Certyfikowany Trener międzynarodowego programu TOCfE.

Od kilku lat skutecznie stosuje metodę TOC w pracy

terapeutycznej i logopedycznej z dziećmi i młodzieżą

z zaburzeniami mowy oraz z trudnościami w uczeniu się.

Jako jedna z pierwszych osób na świecie profesjonalnie

zaadoptowała narzędzia TOC dla potrzeb edukacji dziecka,

a także terapii logopedycznej, w tym terapii jąkania (2009).

Swoje doświadczenia w tym zakresie zaprezentowała m.in. uczestnikom XII Międzynarodowej Konferencji TOCFE w Peru (2010), XII Międzynarodowej Konferencji TOCFE w Płocku (2011) oraz VI i VIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z okazji Światowego Dnia Osób Jąkających się na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, gdzie omówiła Teorię ograniczeń, jako metodę wspierająca proces terapii osób jąkających się (2013, 2015). Autorka i realizatorka innowacji pedagogicznej nt. Mówię TO Co myślę – trening płynnej mowy z zastosowaniem metody TOC.

Tematy prelekcji:

  • „Praktyczne zastosowanie Teorii Ograniczeń w kontekście osób jąkających się”.
    Czyli m.in.: trening płynnej mowy z zastosowaniem metod TOC, realizowany podczas zajęć grupowych terapii jąkania dla dzieci i młodzieży w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ciechanowie. Autorska modyfikacja i zastosowanie 3 graficznych narzędzi TOC.

 

ANNA OMILIANOWSKA 

Pedagog specjalny, terapeuta, oligofrenopedagog,anna omilianowska

nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego.

Lider WDN, edukator wydawnictwa pedagogicznego.

Trener jest autorem programów autorskich

i innowacji pedagogicznych do edukacji wczesnoszkolnej.

Pisze artykuły o wspomaganiu rozwoju dziecka.

Ponadto jest autorem „Kuferka Matematycznego”

i trenerem narzędzi TOC.

Na swoim koncie ma ponad 700 godzin

przeprowadzonych szkoleń i warsztatów dla nauczycieli

na terenie całej Polski. Opowie także jak na co dzień

wykorzystywać narzędzi TOC w edukacji wczesnoszkolnej.

 

MARIOLA KUSAK 

Nauczyciel z kilkunastoletnim stażem pracy.m. kusak

 Przez ten czas zdobywała doświadczenie

pracując jako: wychowawca i nauczyciel wspomagający

w klasach integracyjnych, nauczyciel oddziałów

przedszkolnych, prowadzący zajęcia z rewalidacji

indywidualnej, prowadzący zajęcia korekcyjno- kompensacyjne,

nauczyciel Wychowania do Życia w Rodzinie.

W trakcie wieloletniej pracy opracowała programy autorskie

 oraz innowacje pedagogiczne, które na bieżąco wdrażał.

Jest współautorem „Kuferka matematycznego” dla

klasy 2 i 3- pakiet edukacyjny uwzględniający pracę narzędziami

TOC. Na bieżąco doskonali się na szkoleniach, warsztatach

i konferencjach. Posiada II-gi stopień trenerski TOC.

Pani Anna Omilianowska wraz z Panią Mariolą Kusak przedstawia:

Tematy prelekcji:

  1. Matematyka – opinie i fakty.
  2. Baśń matematyczna, jako skuteczne narzędzie nauczania matematyki.
  3. Kuferek matematyczny – konstrukcja pakietu, która sprawia, że nauka matematyki jest efektywna.
  4. Narzędzia TOC w życiu codziennym klasy edukacji wczesnoszkolnej.

DOROTA PODORSKA 

     Trener, coach, mentor, dyplomowany nauczyciel językadorota kamińska

polskiego z 28-letnim doświadczeniem. Wykładowca

i e- konsultant w Wyższej Szkole Komunikowania

i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie.

Trener w Ośrodku Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych

w Warszawie. Mentor w kursie Ok. Zeszyt w Centrum Edukacji Nauczycieli w Warszawie.

Poprowadziła ponad 300 lekcji z wykorzystaniem narzędzi TOC. Opracowała scenariusze zajęć z wykorzystaniem gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu. Z sukcesem zastosowała w pracy wychowawczej ze swoją klasą drzewko ambitnego celu. Łączy TOC z innymi metodami pracy.

Tematy prelekcji:

  • Wykorzystanie logicznej gałązki na jęz. polskim: do czytania ze zrozumieniem, analizy wiersza, nauki pisania dłuższych form wypowiedzi, ćwiczeń pomagających w zamykaniu myśli w granicach zdania oraz połączenie logicznej gałązki z innymi metodami, w tym z nowoczesnymi technologiami.
  • Chmurka do rozwiązywania konfliktów bohaterów lektur i mapy rozwiązań problemów do odkrywania kompozycji i budowy utworu.
  • Drzewko ambitnego celu do pracy z lekturą – odtwarzanie dziejów bohatera, analiza i interpretacja jego losów oraz do pracy wychowawczej.

 

EWA KOTLIK

Dyplomowany nauczyciel w szkole podstawowej.ewa kotlik

Od 14 lat naucza dzieci matematyki i zajęć komputerowych.

W swojej pracy wykorzystuje narzędzia TOC:

na lekcjach matematyki korzysta głównie z gałęzi,

zaś na zajęciach lekcji wychowawczej sięga po chmurkę i drzewko.

Od czterech lat pracuje również na matematyce korzystając

z Map Rozwiązywania Problemów (PSM).

 

MARIOLA WIŚNIEWSKA 

Wieloletni nauczyciel matematyki i wychowawcamariola wiśniewska

w szkole podstawowej w Elblągu. Posiada stopień

nauczyciela dyplomowanego. Od kilkunastu lat

wdraża programy autorskie i innowacje pedagogiczne.

Od 2011r pracuje na lekcjach matematyki metodą TOC.

Od 2014r pracuje metodą  Map Rozwiązywania

Problemów dr Danilo Siriasa.

 

Pani Ewa Kotlik i Mariola Wiśniewska wspólnie zaprezentują prelekcję:

Temat Prelekcji:

  • Doświadczenia i wnioski po pracy z uczniami z zastosowaniem Map Rozwiązywania Problemów i  metody TOC na lekcjach matematyki.

 

JOLANTA MAŁECKA 

Trener TOC I stopnia. Certyfikowany coach.jola malecka

Mentor kursów online TOC. Nauczyciel z 34-letnim

stażem. Ekspert oceniania kształtującego.

Praktyk oceniania kształtującego z wykorzystaniem

OK zeszytów – w codziennej pracy z uczniami,

jak i również jako mentor w kursach online

„OK zeszyt”.

Doświadczony trener i coach w zakresie kompleksowego wspomagania rozwoju szkół i przedszkoli, prowadzi szkolenia dla Rad Pedagogicznych. Współpracujący także z CEO, wydawnictwami szkolnymi, OSKKO.

Nauczyciel polonista, podczas zajęć wykorzystuje narzędzia TOC, metody alternatywne, bezpośrednio wpływające na poprawę zdobywania wiedzy i umiejętności uczniów.

Tematy prelekcji:

  • Wpływ wykorzystywania narzędzi TOC na zajęciach języka polskiego i godzin wychowawczych, na efektywne zadawanie pytań przez uczniów. Wyciąganie wniosków.
  • Ocenianie hipotez i opinii,  podejmowanie uzasadnionych, odpowiedzialnych decyzji. Rozwiązywania konfliktów. Racjonalnego planowania.
  • Uczenia się uczyć poprzez łączenie TOC z metodami alternatywnymi.

 

PIOTR BACHOŃSKI 

Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicz w Poznaniu. piotr bachonski

Zawodowo od zawsze związany ze szkoła jako nauczyciel.

Doświadczony egzaminator OKE, wicedyrektor.

Od kilku lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli

zainteresowanych ocenianiem kształtującym,

rozwijaniem myślenia i motywację uczniów.

Prywatnie miłośnik literatury i turystyki rowerowej.

Tematy prelekcji:

  • „Wizualizacja tekstu jako sposób na nieczytanie pokolenia Internetu 2.0”.

Nasi uczniowie czytają coraz mniej. Zmieńmy podejście do problemu. Skoro młode pokolenia żyją zanurzeni w obrazkowej kulturze Internetu 2.0, uczymy ich czytać poprzez wizualizację tekstu z wykorzystaniem między innymi narzędzi TOC.

  • „Chmurka konfliktu jako narzędzie pogłębionej charakterystyki postaci”.

Monotonne wyliczanie cech, jako charakterystyka postaci? Już nie! Możemy zamienić je w pogłębione studium psychologiczne, dzięki chmurce konfliktu. Zamiast Cześnik był furiatem, o czym świadczy….., na Dlaczego był furiatem?

 

W niedługim czasie uzupełnimy informację o naszych gościach 😉