Prelegenci
Tutaj coś więcej o naszych prelegentach i ich wystąpieniach:
MARTA PIERNIKOWSKA-HEWELT
Studiowała pedagogikę specjalną na Uniwersytecie Gdańskim
oraz „International Education” na Stockholm University.
Z organizacją „TOC dla edukacji” jest związana od ponad 10 lat,
szkolenie trenerskie ukończyła w USA, w 2007 roku.
Współorganizowała XI Międzynarodową Konferencję
TOC dla Edukacji, która odbyła się w Polsce, tłumaczyła
szkolenia i materiały szkoleniowe dla uczestników kursów
i szkoleń TOC w Polsce. W centrum jej zainteresowania jest
wykorzystanie narzędzi TOC we wspieraniu komunikacji
dzieci z niepełnosprawnością, trudnościami edukacyjnymi
i emocjonalnymi oraz w ramach prowadzonego treningu emocjonalnego.
Wyniki swej pracy prezentowała, m.in. podczas ‘XV Międzynarodowej
Konferencji TOC for Education’ na Florydzie w 2017 r.,
oraz podczas ‘XV Międzynarodowej Konferencji TOC
International Certification Organization’ w Berlinie, również
w 2017 r. Ponadto, narzędzia TOC wykorzystuje w ramach programu
mediacji rówieśniczych i tutoringu szkolnego.
Temat prelekcji:
Wspieranie i rozwijanie komunikacji u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, za pomocą narzędzi TOC.
MAGDALENA BREWCZYŃSKA
Trenerka z 15-letnim doświadczeniem prowadzenia
szkoleń i doradztwa w edukacji. Specjalizuje się w obszarach
związanych z rozwijaniem kompetencji informatycznych,
cyfrowych i medialnych, wykorzystaniu nowoczesnych
technologii w procesie nauczania-uczenia się;
nauczaniu przez eksperymentowanie i doświadczanie. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów,
nauczycieli i innych pracowników oświaty.
Autorka artykułów w czasopismach branżowych, poradników dla nauczycieli, scenariuszy projektów i licznych materiałów szkoleniowych.
W walizce doświadczeń posiada m. in.:
- Pełnienie roli moderatora, mentora i trenera w programie „Aktywna edukacja”;”Nauczycielska Akademia Internetowa”,
- Prowadzenie regionalnych, wojewódzkich i ogólnopolskich szkoleń dla nauczycieli z m.in. następujących tematów: „Tablica interaktywna jako produkt z katalogu systemów interaktywnych multimediów”; „Internet i multimedia w szkole”; „Platforma zdalnego nauczania Moodle”; „Mobilna edukacja”; „Zarządzanie e-szkołą”; „Kodowanie w szkole”.
- Pełnienie roli eksperta i prowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystania TIK w szkole.
- 7 lat doświadczenia jako trenerka.
Temat prelekcji:
Programowanie i TOC mają więcej wspólnego niż nam się wydaje.
ALICJA GUŁA
Nauczyciel wychowania przedszkolnego,
wieloletni konsultant w Warmińsko-Mazurskim
Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu,
gdzie na co dzień zajmuje się organizacją i prowadzeniem
konferencji, wykładów, warsztatów dla nauczycieli.
Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.
Współautorka pierwszego na świecie pakietu
edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji
Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci wyd.
przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku na
Międzynarodowej Konferencja 14th TOCfE International Conference w Baltimore (USA),
Od sześciu lat corocznie współorganizuje Ogólnopolską Konferencję UCZYMY MYŚLENIA.
AGATA URBAŃSKA
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta,
wieloletni konsultant w Warmińsko-Mazurskim
Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu,
gdzie na co dzień zajmuje się organizacją i prowadzeniem
konferencji, wykładów, warsztatów dla nauczycieli.
Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.
Współautorka pierwszego na świecie pakietu
edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji
Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci
wyd. przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku na Międzynarodowej
Konferencja 14th TOCfE International Conference w Baltimore (USA),
Od sześciu lat corocznie współorganizuje Ogólnopolską Konferencję UCZYMY MYŚLENIA.
KAROLINA WITKOWSKA
Wieloletni nauczyciel wczesnej edukacji,
praktyk i innowator. Propagatorka narzędzi TOC
poprzez kursy, warsztaty, lekcje otwarte dla nauczyciel.
Trener TOC – narzędzia krytycznego myślenia I, II i III stopnia.
Współautorka pierwszego na świecie pakietu
edukacyjnego dla nauczycieli i dzieci wczesnej edukacji
Kuferek Tajemnic. Narzędzia TOC w służbie dzieci
wyd. przez TOC Polska, który zaprezentowała w 2013 roku
na Międzynarodowej Konferencja 14th TOCfE International
Conference w Baltimore (USA).
Pani Alicja Guła, Agata Urbańska i Karolina Witkowska wspólnie zaprezentują nam prelekcje, po tytułem:
Kuferek Tajemnic po latach, czyli to samo inaczej.
- Ponowne wykorzystanie pakietu Kuferek Tajemnic z uczniami klasy trzeciej, którzy poznali narzędzia TOC i KT w klasie pierwszej. Ciekawe obserwacje i wnioski. Nowe spojrzenie na problem oczami dziecka o dwa lata starszego. Porównanie własnej analizy problemów i własnych rozwiązań sprzed lat z aktualnymi. Wyraźne dostrzeżenie progresu jako bezcennego sposobu budowania poczucia własnej wartości i wiary w siebie.
- Kuferek Tajemnic jako inspiracja do nowych pomysłów i różnorodnych kreatywnych działań – Outside the Chest of Secrets.
DOROTA KAMIŃSKA
Pedagog, neurologopeda w Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Ciechanowie. Nauczyciel
Akademicki, członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
Certyfikowany Trener międzynarodowego programu TOCfE.
Od kilku lat skutecznie stosuje metodę TOC w pracy
terapeutycznej i logopedycznej z dziećmi i młodzieżą
z zaburzeniami mowy oraz z trudnościami w uczeniu się.
Jako jedna z pierwszych osób na świecie profesjonalnie
zaadoptowała narzędzia TOC dla potrzeb edukacji dziecka,
a także terapii logopedycznej, w tym terapii jąkania (2009).
Swoje doświadczenia w tym zakresie zaprezentowała m.in. uczestnikom XII Międzynarodowej Konferencji TOCFE w Peru (2010), XII Międzynarodowej Konferencji TOCFE w Płocku (2011) oraz VI i VIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z okazji Światowego Dnia Osób Jąkających się na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, gdzie omówiła Teorię ograniczeń, jako metodę wspierająca proces terapii osób jąkających się (2013, 2015). Autorka i realizatorka innowacji pedagogicznej nt. Mówię TO Co myślę – trening płynnej mowy z zastosowaniem metody TOC.
Tematy prelekcji:
- „Praktyczne zastosowanie Teorii Ograniczeń w kontekście osób jąkających się”.
Czyli m.in.: trening płynnej mowy z zastosowaniem metod TOC, realizowany podczas zajęć grupowych terapii jąkania dla dzieci i młodzieży w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ciechanowie. Autorska modyfikacja i zastosowanie 3 graficznych narzędzi TOC.
ANNA OMILIANOWSKA
Pedagog specjalny, terapeuta, oligofrenopedagog,
nauczyciel nauczania wczesnoszkolnego.
Lider WDN, edukator wydawnictwa pedagogicznego.
Trener jest autorem programów autorskich
i innowacji pedagogicznych do edukacji wczesnoszkolnej.
Pisze artykuły o wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ponadto jest autorem „Kuferka Matematycznego”
i trenerem narzędzi TOC.
Na swoim koncie ma ponad 700 godzin
przeprowadzonych szkoleń i warsztatów dla nauczycieli
na terenie całej Polski. Opowie także jak na co dzień
wykorzystywać narzędzi TOC w edukacji wczesnoszkolnej.
MARIOLA KUSAK
Nauczyciel z kilkunastoletnim stażem pracy.
Przez ten czas zdobywała doświadczenie
pracując jako: wychowawca i nauczyciel wspomagający
w klasach integracyjnych, nauczyciel oddziałów
przedszkolnych, prowadzący zajęcia z rewalidacji
indywidualnej, prowadzący zajęcia korekcyjno- kompensacyjne,
nauczyciel Wychowania do Życia w Rodzinie.
W trakcie wieloletniej pracy opracowała programy autorskie
oraz innowacje pedagogiczne, które na bieżąco wdrażał.
Jest współautorem „Kuferka matematycznego” dla
klasy 2 i 3- pakiet edukacyjny uwzględniający pracę narzędziami
TOC. Na bieżąco doskonali się na szkoleniach, warsztatach
i konferencjach. Posiada II-gi stopień trenerski TOC.
Pani Anna Omilianowska wraz z Panią Mariolą Kusak przedstawia:
Tematy prelekcji:
- Matematyka – opinie i fakty.
- Baśń matematyczna, jako skuteczne narzędzie nauczania matematyki.
- Kuferek matematyczny – konstrukcja pakietu, która sprawia, że nauka matematyki jest efektywna.
- Narzędzia TOC w życiu codziennym klasy edukacji wczesnoszkolnej.
DOROTA PODORSKA
Trener, coach, mentor, dyplomowany nauczyciel języka
polskiego z 28-letnim doświadczeniem. Wykładowca
i e- konsultant w Wyższej Szkole Komunikowania
i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie.
Trener w Ośrodku Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych
w Warszawie. Mentor w kursie Ok. Zeszyt w Centrum Edukacji Nauczycieli w Warszawie.
Poprowadziła ponad 300 lekcji z wykorzystaniem narzędzi TOC. Opracowała scenariusze zajęć z wykorzystaniem gałązki logicznej, chmurki i drzewka ambitnego celu. Z sukcesem zastosowała w pracy wychowawczej ze swoją klasą drzewko ambitnego celu. Łączy TOC z innymi metodami pracy.
Tematy prelekcji:
- Wykorzystanie logicznej gałązki na jęz. polskim: do czytania ze zrozumieniem, analizy wiersza, nauki pisania dłuższych form wypowiedzi, ćwiczeń pomagających w zamykaniu myśli w granicach zdania oraz połączenie logicznej gałązki z innymi metodami, w tym z nowoczesnymi technologiami.
- Chmurka do rozwiązywania konfliktów bohaterów lektur i mapy rozwiązań problemów do odkrywania kompozycji i budowy utworu.
- Drzewko ambitnego celu do pracy z lekturą – odtwarzanie dziejów bohatera, analiza i interpretacja jego losów oraz do pracy wychowawczej.
EWA KOTLIK
Dyplomowany nauczyciel w szkole podstawowej.
Od 14 lat naucza dzieci matematyki i zajęć komputerowych.
W swojej pracy wykorzystuje narzędzia TOC:
na lekcjach matematyki korzysta głównie z gałęzi,
zaś na zajęciach lekcji wychowawczej sięga po chmurkę i drzewko.
Od czterech lat pracuje również na matematyce korzystając
z Map Rozwiązywania Problemów (PSM).
MARIOLA WIŚNIEWSKA
Wieloletni nauczyciel matematyki i wychowawca
w szkole podstawowej w Elblągu. Posiada stopień
nauczyciela dyplomowanego. Od kilkunastu lat
wdraża programy autorskie i innowacje pedagogiczne.
Od 2011r pracuje na lekcjach matematyki metodą TOC.
Od 2014r pracuje metodą Map Rozwiązywania
Problemów dr Danilo Siriasa.
Pani Ewa Kotlik i Mariola Wiśniewska wspólnie zaprezentują prelekcję:
Temat Prelekcji:
- Doświadczenia i wnioski po pracy z uczniami z zastosowaniem Map Rozwiązywania Problemów i metody TOC na lekcjach matematyki.
JOLANTA MAŁECKA
Trener TOC I stopnia. Certyfikowany coach.
Mentor kursów online TOC. Nauczyciel z 34-letnim
stażem. Ekspert oceniania kształtującego.
Praktyk oceniania kształtującego z wykorzystaniem
OK zeszytów – w codziennej pracy z uczniami,
jak i również jako mentor w kursach online
„OK zeszyt”.
Doświadczony trener i coach w zakresie kompleksowego wspomagania rozwoju szkół i przedszkoli, prowadzi szkolenia dla Rad Pedagogicznych. Współpracujący także z CEO, wydawnictwami szkolnymi, OSKKO.
Nauczyciel polonista, podczas zajęć wykorzystuje narzędzia TOC, metody alternatywne, bezpośrednio wpływające na poprawę zdobywania wiedzy i umiejętności uczniów.
Tematy prelekcji:
- Wpływ wykorzystywania narzędzi TOC na zajęciach języka polskiego i godzin wychowawczych, na efektywne zadawanie pytań przez uczniów. Wyciąganie wniosków.
- Ocenianie hipotez i opinii, podejmowanie uzasadnionych, odpowiedzialnych decyzji. Rozwiązywania konfliktów. Racjonalnego planowania.
- Uczenia się uczyć poprzez łączenie TOC z metodami alternatywnymi.
PIOTR BACHOŃSKI
Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicz w Poznaniu.
Zawodowo od zawsze związany ze szkoła jako nauczyciel.
Doświadczony egzaminator OKE, wicedyrektor.
Od kilku lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli
zainteresowanych ocenianiem kształtującym,
rozwijaniem myślenia i motywację uczniów.
Prywatnie miłośnik literatury i turystyki rowerowej.
Tematy prelekcji:
- „Wizualizacja tekstu jako sposób na nieczytanie pokolenia Internetu 2.0”.
Nasi uczniowie czytają coraz mniej. Zmieńmy podejście do problemu. Skoro młode pokolenia żyją zanurzeni w obrazkowej kulturze Internetu 2.0, uczymy ich czytać poprzez wizualizację tekstu z wykorzystaniem między innymi narzędzi TOC.
- „Chmurka konfliktu jako narzędzie pogłębionej charakterystyki postaci”.
Monotonne wyliczanie cech, jako charakterystyka postaci? Już nie! Możemy zamienić je w pogłębione studium psychologiczne, dzięki chmurce konfliktu. Zamiast Cześnik był furiatem, o czym świadczy….., na Dlaczego był furiatem?
W niedługim czasie uzupełnimy informację o naszych gościach 😉