Korzyści

KORZYŚCI

Stosowanie MAP wiąże się z ogromna ilością korzyści dla nauczycieli, a przede wszystkim uczniów.

UCZNIOWIE:

  • Lepsze i szybsze zrozumienie nowych tematów, reguł – sami są ich twórcami
  • Większa samoświadomość ucznia co potrafię (rozumiem), a czego jeszcze nie
  • Wzrost poczucia własnej wartości – „praktycznie zawsze potrafię coś”
  • Zrozumienie matematyki, większa motywacja i zaangażowanie na lekcjach
  • Poprawa wyników na klasówkach, testach
  • Czytelne notatki, efektywniejszy proces przygotowywania się do sprawdzianów (testów)
  • Rozwój umiejętności dzielenia dużych problemów (nie tylko matematycznych) na mniejsze
  • Poczucie sprawstwa i sukcesu
  • Najszybsza poprawa efektów wśród uczniów „słabszych”
  • Rozwój myślenia logicznego na matematyce
  • Umiejętności dostrzegania i samodzielnego tworzenia związków przyczynowo-skutkowych występujących na matematyce i innych przedmiotach (sytuacjach życiowych)

 

NAUCZYCIELE

  • Poprawa skuteczności zrozumienia zagadnień matematycznych
  • Szybsza realizacja podstawy programowej
  • Poprawa wyników całej klasy
  • Skuteczniejsze przygotowywanie do sprawdzianów, testów
  • Zmiana roli nauczyciela, na moderatora – więcej czasu dla siebie, mniej „gadania przy tablicy”
  • Wzrost satysfakcji z pracy
  • Budowanie autorytetu wśród uczniów
  • Polubienie matematyki (i nauczyciela) przez uczniów

 

test