Korzyści
KORZYŚCI
Stosowanie MAP wiąże się z ogromna ilością korzyści dla nauczycieli, a przede wszystkim uczniów.
UCZNIOWIE:
- Lepsze i szybsze zrozumienie nowych tematów, reguł – sami są ich twórcami
- Większa samoświadomość ucznia co potrafię (rozumiem), a czego jeszcze nie
- Wzrost poczucia własnej wartości – „praktycznie zawsze potrafię coś”
- Zrozumienie matematyki, większa motywacja i zaangażowanie na lekcjach
- Poprawa wyników na klasówkach, testach
- Czytelne notatki, efektywniejszy proces przygotowywania się do sprawdzianów (testów)
- Rozwój umiejętności dzielenia dużych problemów (nie tylko matematycznych) na mniejsze
- Poczucie sprawstwa i sukcesu
- Najszybsza poprawa efektów wśród uczniów „słabszych”
- Rozwój myślenia logicznego na matematyce
- Umiejętności dostrzegania i samodzielnego tworzenia związków przyczynowo-skutkowych występujących na matematyce i innych przedmiotach (sytuacjach życiowych)
NAUCZYCIELE
- Poprawa skuteczności zrozumienia zagadnień matematycznych
- Szybsza realizacja podstawy programowej
- Poprawa wyników całej klasy
- Skuteczniejsze przygotowywanie do sprawdzianów, testów
- Zmiana roli nauczyciela, na moderatora – więcej czasu dla siebie, mniej „gadania przy tablicy”
- Wzrost satysfakcji z pracy
- Budowanie autorytetu wśród uczniów
- Polubienie matematyki (i nauczyciela) przez uczniów