Zastosowanie

Zastosowanie

„Mapy rozwiązywania problemów” można stosować na wielu przedmiotach i na wszystkich poziomach edukacyjnych, od szkoły podstawowej (od kl. IV) wzwyż.

Podstawowe zastosowanie do oczywiście lekcje matematyki. MAPY działają na zdecydowanej większości zagadnień matematycznych realizowanych w szkole. To od nauczyciela, jego kreatywności, zależy czy będzie w stanie zastosować je większości, czy mniejszości tematów lekcyjnych.

slider

Kolejnymi obszarami są przedmioty ścisłe:

  • Fizyka
  • Chemia
  • Przedmioty techniczne w szkołach ponadgimnazjalnych

We wszystkich tematach, gdzie trzeba poznać jakąś regułę, umieć ją zastosować i rozwiązać zadania problemowe tam możecie Państwo za stosować MAPY

chemia2

geografia

Dodatkowym obszarem do zastosowania MAP są języki: polski i obce. Wszędzie gdzie chcą Państwo nauczyć dzieci nowych reguł gramatycznych tam możecie zastosować pierwszą mapę – WNIOSEK-REGUŁA.

polski6

angielski8

„Mapy” można stosować w pracy klasowej, ale tez podczas zajęć wyrównawczych, czy czy pracy indywidualnej z uczniem. Uczeń na takich spotkaniach może sam stać się twórcą reguł – szybko można nadrobić tematy, które do tej pory stwarzały mu problemy na lekcjach w całej grupie.

Celem zastosowania map jest przeniesienie odpowiedzialności za nauczanie z nauczyciela na ucznia – to on odkrywa nowe reguły, sam je definiuje, uczy się ich zastosować, uczy się również dzielenia dużych problemów na mniejsze. Te trzy kroki, działania są obecne praktycznie na wszystkich przedmiotach szkolnych – dlatego też rośnie zastosowania MAP na kolejnych przedmiotach.

Jeśli odkryją Państwo kolejne zastosowania oprócz tych, które tutaj są wymienione to bardzo prosimy o przesłanie swoich przykładów i kilku słów wyjaśnienia. Dzielmy się wspólnie swoimi doświadczeniami dla dobra i korzyści uczniów oraz nauczycieli.