Szkolenie TOC – Gdańsk, luty 2017

MYŚLENIE KRYTYCZNE + NARZĘDZIA TOC

Jak rozwijać myślenie (wyższego rzędu) u siebie i swoich uczniów. Poznanie narzędzi TOC, które rozwijają najbardziej pożądaną kompetencję w XXI w. Na szkoleniu również dowiesz się jak dokonać zmiany roli nauczyciela w kierunku moderatora.

Dla kogo:

Nauczyciele wszystkich poziomów edukacyjnych, zwłaszcza przedmiotowi. Plus psychologowie, pedagodzy, rodzice.

Szkolenie:

4 dni (2+2) poświęcone na myślenie krytyczne i narzędzia TOC

Dwa spotkania

  1. 01-02.02.17– godz 14-19
  2. 16-17.02.17– godz 14 – 19

W przerwie pomiędzy spotkaniami będą zadania domowe do wykonania.

Miejsce 

Olivia Business Centre, Gdańsk, al. Grunwaldzka 472 B – budynek Olivia Four

Koszt:

  • 500 zł– zgłoszenie i zaliczka (150 zł) do 15.01
  • 600 zł– zgłoszenie po 15.01

Cena zawiera:

  • 4-dniowe szkolenie
  • Materiały szkoleniowe online – pełny kurs online – dziesiątki filmików, biblioteki z zasobami. Materiały online będą dostępne 24/7 przez 3 miesiące
  • Indywidualne sprawdzenie zadań domowych dla każdego uczestnika
  • Przerwy kawowe i kanapki
  • Międzynarodowy Certyfikat TOCFE

 

Prowadzący – Maciej Winiarek

Przedsiębiorca, edukator, trener, tutor. Pracuje w edukacji ponad 13 lat. W tym czasie przeszkolił prawie 2 tysiące nauczycieli i dyrektorów. Zorganizował i współprowadził dziesiątki projektów unijnych oraz konferencji z zakresu nowoczesnej edukacji. Od 10 lat zajmuje się rozwojem myślenia krytycznego wśród dorosłych i dzieci. Certyfikowany trener TOC (Level 4). Dyrektor TOCFE Polska.Współzałożyciel Niepublicznego Gimnazjum „Thinking Zone” – jedynego w Polsce, które uczy myślenia (www.thinkingzone.pl). Prelegent i trener podczas konferencji i szkoleń w USA, Japonii, Niemiec, Peru, Bloger – o świadomym myśleniu i rozumieniu swoich potrzeb w relacjach – www.dbajopotrzeby.pl

 

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień PIERWSZY:

  • Kim jest Pokolenie Y i jak z nimi pracować?
  • Kompetencje – czym są, czy są ważne i jak je rozwijać
  • Myślenie krytyczne – co to jest,dlaczego teraz, definicje, jak stosować, jak rozwijać?
  • Taksonomia Blooma – co to jest, czy stosować w szkole, jak wdrożyć

Dzień DRUGI:

  • Związki przyczyowo-skutkowe – czym są, jak je rozróżniać, rozpoznawać
  • Filary TOC – jak postrzegamy rzeczywistość
  • Gałąź Logiczna – Etap 1 procesu budowania
  • Gałąź Logiczna – Etap 2 procesu budowania
  • Jak i gdzie stosować w klasie, szkole, w życiu?

Dzień TRZECI:

  • Filary TOC – nie ma konfliktów
  • Konflikt – czy i jak rozmawiamy o konfliktach, dlaczego tak trudno je rozwiązać
  • Chmura – definiowanie konfliktu, potrzeb, wspólnego celu
  • Chmura – analizowanie i rozwiązywanie konfliktu
  • Jak i gdzie stosować w klasie, szkole, w życiu?
  • Założenie – co to jest, pełna analiza założeń, rozwiązywanie konfliktu na bazie założeń

Dzień CZWARTY:

  • Planowanie – czy robimy, dlaczego większość planów nie udaje się zrealizować
  • Drzewko Ambitnego Celu – definiowanie celu, przeszkód, celu pośredniego, działań
  • Zła wielozadaniowość – co to jest, jak unikać, na czym się skoncentrować przy realizacji planu
  • Jak i gdzie stosować w klasie, szkole, w życiu?

 

Opinie i komentarze:

Dziękuję! Chylę czoła przed Pańskimi umiejętnościami trenerskimi. Ujmujący sposób bycia, komunikatywność, życzliwość i empatia. BRAWO! Uważam, że wszystkie trzy narzędzia są bardzo przydatne w pracy, jak i życiu osobistym

Narzędzia pomagają w logicznym myśleniu. Można je wykorzystywać do realizowania elementów podstawy programowej i motywowania uczniów. Przydatne również do rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów.

Narzędzia, które poznałam mają szerokie zastosowanie w szkolnictwie i w życiu. Zmuszają do myślenia, analizowania, wnioskowania. Pobudzają wyobraźnię. Umożliwiają poprawną komunikację, budują więź. Przygotowują do „lepszego” funkcjonowania. Umożliwiają rozwiązywanie problemów, pobudzają do działania. Motywują do nauki i zmian w życiu.

Wszystkie narzędzia TOC doskonale służą do rozwiązywania problemów wychowawczych, społecznych, rodzinnych. Można je zastosować we wszystkich przedmiotach w szkole, na uczelni, w przedszkolu. Jest nauka, twórcze myślenie i doskonała zabawa.

TOC to rewelacyjne narzędzia myślowe! Świetnie sprawdzają się w pracy z osobami w różnym wieku (od przedszkola do osoby dorosłej) i dotyczą różnych aspektów naszego życia (od osobistych do zawodowych i społecznych)

Narzędzia pomagają w logicznym myśleniu. Można je wykorzystywać do realizowania elementów podstawy programowej i motywowania uczniów. Przydatne również do rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów.

Największym miłym doświadczeniem było przekonanie się, że narzędzia mogą zastosować do każdego zagadnienia – zarówno problemów wychowawczych, osobistych, jak i analizy treści programowych na każdym etapie życia.

Sprawdza się w praktyce gdyż:

  • Aktywizuje ucznia do działania
  • Działanie to jest logiczne i prowadzi do konstruktywnych wniosków
  • Działanie to wpływa na sposób myślenia teraz i na przyszłość, łamie bariery niemocy
  • Działanie to w efekcie odnosi się do wiedzy (przyrost wiedzy) oraz emocji
  • Rośnie stopień wykorzystania potencjału ucznia